Hvad sker der med de indefrosne feriemidler?

Vi får tit spørgsmål fra vores kunder om de indefrosne feriemidler. Hvad skal virksomheden gøre – og skal man overhovedet gøre noget? Svaret er ja – men bare rolig, du vil løbende modtage information i virksomhedens e-Boks.

Men du kan allerede nu forberede dig på følgende områder:

November 2020
Forbered dig på, at der i løbet af november kommer brev fra Lønmodtagernes Feriemidler med besked om, at du skal sørge for at afstemme medarbejdernes indefrosne feriepenge som er optjent i indefrysningsperioden fra den 1. september 2019 – 31. august 2020.

December 2020
Inden den 31. december 2020 skal de indefrosne feriepenge været tjekket for medarbejderne og indberettet til Lønmodtagernes Feriemidler. Hvis du har et lønbureau tilknyttet sørger det for automatisk indberetning.

Januar 2021
Medarbejderne modtager brev fra Lønmodtagernes Feriemidler med besked om at kontrollere at beløb er indberettet korrekt fra virksomheden. Hvis man som medarbejder mener, at der er fejl i indberetning af de indefrosne feriemidler, kan man gøre indsigelse i op til 5 år efter.

Juni 2021
Hvis du beholder de indefrosne feriepenge i virksomheden, er det nu tidspunktet for indeksering af feriemidlerne, så de matcher lønudviklingen. Det vil fremover ske én gang årligt.

Juli 2021
Praktisk nyt om indeksering med information om: Hvordan du kan beholde de indefrosne feriepenge i virksomheden. Hvilke muligheder du har for at indbetale det hele med det samme. Og om hvilke af de indefrosne feriepenge du skal indbetale.

August 2021
Den 31. august 2021 er sidste frist for at give besked til Lønmodtagernes Feriemidler om man ønsker at beholde de indefrosne feriemidler i virksomheden.

September 2021
1. september 2021 er sidste frist for indbetaling af de indefrosne feriemidler som enten er valgt eller som skal indbetales – fx hvis medarbejder er nået folkepensionsalderen.

Oktober 2021
Lønmodtagernes Feriemidler de resterende feriepenge, som endnu ikke er ubetalt – fx til ansatte der har nået folkepensionsalderen.

Læs mere her.

Skal vi hjælpe med lønadministrationen i din virksomhed? Se her, hvad vi tilbyder.


  • Derfor er et regnskabsteam bedre end én bogholder

    Derfor er et regnskabsteam bedre end én bogholder

    Regnskab og bogføring er hjertet i enhver virksomhed – men det behøver ikke være en tidsrøver for dig som ejer. Mange starter med en enkelt bogholder eller en intern løsning, men der er faktisk store fordele ved at have et helt team bag sig.

    Læs mere

  • Regnskabsansvarlig – bliv fagligt fyrtårn i et skarpt regnskabsteam

    Regnskabsansvarlig – bliv fagligt fyrtårn i et skarpt regnskabsteam

    Kan du se potentialet i at være med til at drive en succesfuld virksomhed, der lige er blevet opkøbt, og som er i solid vækst og udvikling? Og vil du tage det faglige ansvar for et erfarent regnskabsteam?

    Læs mere

  • Accounting.dk er nu Balanco Accounting ApS!

    Accounting.dk er nu Balanco Accounting ApS!

    Vi er glade for at kunne meddele, at Accounting.dk ApS nu officielt er Balanco Accounting ApS! I foråret 2024 annoncerede vi, at Accounting.dk blev en del af den finske Balanco Group. Fra februar 2025 samler vi vores brand, og fremover vil vi også operere under Balanco-navnet i Danmark. Selvom vores navn ændrer sig, forbliver dit…

    Læs mere

  • Det finske selskab Balanco Oy overtager Accounting.dk ApS

    Det finske selskab Balanco Oy overtager Accounting.dk ApS

    Det finske selskab Balanco Oy, som udbyder service indenfor regnskab og løn, og danske Accounting.dk ApS har i dag offentliggjort overtagelse og fusion af deres operationelle aktiviteter. Ved at forene kræfterne kan selskaberne yde endnu mere omfattende ekspertise med over 160 medarbejdere i Norden.

    Læs mere